lördag 7 december 2013

Jag bara måste dela med mig av denna.

Jag vet att jag skulle hålla tyst till nästa månad, men jag bara måste dela med mig av dygnets elförbrukning.
I går kväll vid 22:00 gick tempen ner under -17 grader sen dess har det varit kallt. Nu när det snart har gått 24h med riktig vinter så har pannan dragit 35kWh eller i snitt 1,5kW / timme. Det är faktiskt helt otroligt och inget jag hade trott på om jag inte sett det själv. Vi värmer alltså 15 radiatorer - 155m2 hus med energi motsvarande ett el-element (dom vi bytte ut var på 1,3kW per st), dessutom har det varit vääääldigt varmt inne, spec på övreplan där det varit ca 25 grader, jag har nu fått till det lite bättre och om vi ser på den sista spiken i el diagrammet så är den betydligt kortare än de före, så förmodligen hade det kunnat gå mindre energi om systemet varit injusterat - känns väldigt lovande det här :)


Utetemp senaste dygnet.

Elförbrukning senaste dygnet.