torsdag 28 november 2013

Igång.

Idag ca kl 21:00 startade jag pumpen och slog på den på "Auto", ca 30 min senare stängde jag av luftvärmepumpen och ytterligare en 30 min senare duschade först älskligen och sen jag i bergvarmt vatten :-)

Att få igång ThermIQn var lite små stökigt. Igår när vi startade pumpen för första gången (test) så gjorde jag en "real poll" och fick in värden direkt. I dag när jag startade pumpen för drift, så fick jag inte in några värden i ThermIQ. Startade om Raspberryn, ingen skilnad. Bytte minneskort till mitt "backup kort" - ingen skillnad. Bytte tillbaks och stängde av pumpen för att kolla att alla kablar satt som dom skulle - det gjorde dom, så jag startade pumpen igen och då började datat flöda. Vet inte riktigt vad det var som gjorde att det fungerar, men är nöjd att det gör det.

Så här ser ThermIQ ut efter ca 10 timmars drift.