måndag 25 november 2013

Ännu ett missat datum.

Börjar nästan bli lite som en fars det här nu. VVS skulle komma i fredags, vi tömde och gjorde i ordning i "pannrummet", kom dom? Givet inte.

Jag vet inte, är det jag som är kinkig eller är det så här det _ska_ gå till?

Borraren tjatar om "inom två veckor", till slut ringer han och säger "Vi kommer på fredag så påbörjar vi då och gör klart på måndag". För att få hålet där jag vill, så tar jag ledigt på fredag - fredag kl 16:00 ringer borrarn och meddelar att dom inte kommer idag utan gör klart på måndag. 1 ledig dag åt skogen. På måndag dök dom faktiskt upp och jag fick (nästan) som jag ville.
I VVS offerten står det att dom kan börja i början av november, det gick ju inge vidare. På måndag då dom borrade så var VVSarna förbi och mätta elementen och gjorde beställningen, "vi kommer i mitten av nästa vecka (13:e nov) men vi ringer någon dag innan" När veckan börjar så ringer jag och frågar, nej då - Vi kommer i mitten av nästa vecka (20e) - dejavu igen eller? Nu lovar dom att vara klar innan 1:a december. Åter närmar sig 1:a december, så jag ringer åter och frågar - "vi kommer på fredag", vi röjer och gör i ordning för dom. Men inte dyker dom upp och inte hör dom av sig heller. Som tur var så tog jag iaf inte ledigt den här gången. 1:a dec är på söndag och då har dom lovat att allt ska vara i drift, men jag är skeptisk. Vi har ingen större lust å ha dom springandes i huset under helgen, så dom bör starta i dag för att hinna.
Nå om 5 dagar så vet vi hur det gick med nästa "deadline".
Som tur är så har det inte varit riktigt vinterkallt än, trots att dom hotade med riktigt elakt under helgen som gick. Men mkt el går det ändå :(

Märks det att jag börjar vara less på detta?

Och naturligtvis så tar det inte mer än någon timme efter jag skrivit det här som dom ringer o frågar hur dom ska komma in genom dörren. "Vi ringer någon dag innan" ja just de ja. Tur iaf att en av oss tänker framåt. Jag hade lagt in en kod i låset åt dom, så vi löste det via telefon. Yale Doorman är bra o ha ibland ;)