lördag 19 oktober 2013

Markisolering(?)

Fick ett samtal från ÅF och han är som jag lite oroad över att det fryser i marken nu. Han föreslog att jag skulle testa lägga på en markisoleringsskiva där dom ska borra och gräva, så det gjorde jag - sen får vi se om det gör någon skillnad.
Enligt honom så är inte borrkax hanteringen något problem - ännu. Nytt tidsspann för borrning - inom 2v (dvs samma som det var för 1 vecka sen, då var det också inom 2v), dom har tydligen mycket att borra just nu.

Jag har också (efter många mail) fått svar på om jag kan använda en Link rumsensor med Thermia Link utan att koppla sensorn mot termostater, svaret var tyvärr "Nej den måste arbeta med termostater", så då blir det ingen rumsensor (nu) utan bara en extra termostat i kök+matrum. Nå det funkar säkert minst lika bra som jag tänkte det från början.
1 skiva markisolering