torsdag 8 oktober 2015

Nytt elavtal

Då var det dags, den 1/11-15 går vårt treåriga el-avtal avtal ut (tänk att vi redan bott i huset i tre år). Vi har betalt ca 78öre/kWh inkl allt, med det nya 1års avtalet så kommer vi betala ca 55öre.
Det blev lite tjorvigt, jag fick erbjudande om att göra om avtalet direkt på Vattenfalls sida, priset där för 12 månaders bindningstid var cirka XX öre, jag kommer inte ihåg siffran - men det var mycket dyrare än den som Vattenfall har på elskling.se Jag mailade då till Vattenfall och frågade hur jag skulle göra för att få priset som dom har på elskling, väntade några dagar men fick inget svar. Ringde in och sa att jag ska säga upp mitt el abb och byta till e.on som är billigast på elskling just nu. Hepps, då gick det att få elskling priset och dessutom någon tiondels öre billigare ändå. Jag behöll Vattenfall :-)
Drygt 20öre billigare per kWh och ingen årsavgift, det känns bra. Sen kommer ju funderingen, borde jag bundit i 3 år igen? men då till 64öre/kWh, det känns som om vi har väldigt lågt el-pris just nu?