fredag 17 april 2015

Ny server på gång?

Jag börjar känna en viss oro för USB minnet i min Raspberry-PI som jag har som server för ThermIQ, jag har funderat på att byta ut den mot en riktigt dator ett tag nu, men inte kommit för mig.
Nu fick jag en annan ide, kan det fungera med en Windows 8.1 surfplatta? Efter ett samtal med ThermIQ så kom vi fram till att Windows versionen fungerar på Windows 8.1, men den behöver såklart en USB-port.
Hittade en platta på Aliexpress för 102USD som jag beställde, den har USB to go och ska därmed fungera - sen om den gör det återstår att se. Rapport kommer. Ska bli spännande att se om jag kan ladda den samtidigt som jag har saker anslutna till USB-porten, vad jag kan se så har den 1 USB port och det är via den som den även laddas.

http://www.aliexpress.com/item/chuwi-vi8-Windows-8-1-3G-Tablet-Pc-Intel-Z3735F-1-83-GHZ-Quad-Core/32250815953.html