måndag 25 augusti 2014

Skrev jag att jag flyttade utegivaren?

Jag har haft utegivaren åt nordost, tänkte att det blir bra där då den inte syns från entren men ändå är på nordsidan. Under våren så märkte jag att den tar morgonsol (nordost, tja inte så överraskande eg). Den kunde få för sig att det är +28C när det egentligen bara var ca 10C, då stängde den av värmeproduktionen och efter ett tag så började det märkas i huset.

Nu flyttade jag den till nordväst (rakt norr går inte för där har jag garage och sedan grannens hus). Nu tar den inte morgonsol men väl kvällssol. Det känns som om det gör mindre skada, för när solen väl nått dit så har den redan värmt upp huset så pass att avsvalningen inte blir så stor, i alla fall inte än.

Så en hint till den som funderar - nordväst känns bättre än nordost.