onsdag 30 juli 2014

Fick till värmen.

Ibland är det inte så svårt som det ser ut - eller?

Jag pratade i vilket fall med en kollega igår och han trodde att jag hade kvar luft i garageslingan - jag trodde inte det iom att jag luftat och sedan låtit cirkulationspumpen gå i flera timmar och sedan luftat igen, men fick inte ut någon luft då, så jag sa att det är luftfritt... men så slog det mig att om jag inte har någon cirkulation i garaget nu, så hade jag säkert inte det då jag körde cirkulationspumpen heller.

Nå när jag väl kom hem så ströp jag ner nästan alla radiatorer på nedre plan och stängde alla termostater (på övreplan) och drog igång cirkulationspumpen igen - och hör och häpna men nu bubblade det rejält i garaget och det kom fram massor med luft :)
Efter att ha luftat en 3-4 ggr så snurrar vattnet nu även i garaget och det håller en någorlunda temp, just nu är det 19C i garaget och 22C i huset och bara 12C ute. Tempen steg något efter att jag luftat så nu vet jag att det cirkulerar där också, sen när det blir kallare så får jag se om det är nog eller om jag måste tvinga ut mer vatten dit.