söndag 6 april 2014

Värme i garaget på gång... typ.

En weekend i Luleå avklarad. Riktigt trevligt må jag säga.

Det blev som planerat en tur till Biltema därifrån fick jag med mig.
50m PE-X rör i rör diffursionstät.
4m frostskyddskabel.
En mängd kopplingar.
En rörsax för att klippa PE-Xen med.

Och lite annat smått och gott som behövs i huset. Ex ett 15 minuters timglas till bastun.

Rörisoleringen struntade jag i, för den är 2m lång och den hade inte fått plats inne i bagaget, utan jag hade varit tvungen att ta den genom skidluckan. Isoleringen finns på COOP och Lakkapää, så jag hämtar från någon av dom. Även hållare (heter det klammer?) för att fästa rören i väggen med struntade jag i, då jag inte vet hur många jag behöver och dom finns billigt på Clas Ohlson så det är inget problem att hämta när dom behövs.

Nu väntar jag på.
Konvektorerna.
Lite varmare väder
Och såklart arbetslusten.