onsdag 26 mars 2014

Värme i garaget på gång igen.

Nu har jag letat runt lite bland webbsidorna och kommit fram till att jag ska försöka mig på att konvertera garaget själv.
Först tänkte jag sätta en sån här från Jula i garaget: http://www.jula.se/vattenburen-flaktkonvektor-4-35kw-416087 men sen fick jag ett bra pris på "vanliga" fläkt konvektorer från min Thermia leverantör så jag beställer av honom istället. Det blir dessa: http://www.thermia.se/produkter/thermia-flaktkonvektorer.asp Sätter en UL 26 i garaget och en UL 11 i förrådet och hoppas på att det ska räcka :) Jag tycker att det känns tryggare att köpa kända märken ist för från Jula, men jag gillar utformningen på Julas.

Rör och kopplingar kommer jag att köpa från Biltema, mest beroende på att det faktiskt inte finns någon VVS-butik i Kiruna som säljer till privatpersoner, lite konstigt att jag gå in på nästan vilken butik jag vill här i stan och köpa el installationsmatreal, men det går inte att köpa några meter PEX rör - jag har iaf inte hittat någon som säljer det.
Total priset för sakerna kommer att bli ca 10.000:- plus säkert lite för sånt som jag missat. Men fortf betydligt billigare än 24.000 (+ROT) som VVSarna vill ha.

Får snart boka in en helg med hjätat i Luleå så jag kan springa på Biltema och leta saker.

Thermias konvektor

Julas konvektor